Breathwork biohacking
Facilitator uddannelse
En tidssvarende version af Pranayama..

"Tag din viden om Breathwork til næste niveau og bliv en certificeret Breathwork biohack Facilitator på den tid det tager! 


Dyk ned i transformative åndedræts protokoller og Termisk biohacking (Kulde-Varme) teknikker. 


Jeg har gået den lange vej for at du kan undgå de fald grupper jeg er faldet i. 
I mit forsøg på at hjælpe andre med at hjælper sig selv til at opnå deres optimale sundhed og velvære.

Ultimativ kontrol over krop og sind. Du kan kun præstere optimalt, når du er optimalt restitueret.  Ved at have opmærksomhed på din vejrtrækning, kan du performe bedre og restituere hurtigere, garanteret. Sætter du det i system ifm. træning eller i hverdagen er det kun dig selv, der sætte begrænsningen for udbyttet. 8 Moduler 8 sessioner på den tid det tager.


Herre landsholdet i Goalbal gik hele vejren efter et forløb op imod EM

Hverdags implementering

Et 8 sessioners uddannelsesprogram til Breathwork Biohacker Facilitator:

Det bedste fra alle verdener og tidsaldre. Hvorfor Breathwork biohacking ?

En tidssvarende version af Pranayama.

Pranayama og Breathwork Biohacking er begge metoder, der fokuserer på bevidst kontrol af vejrtrækningen, men de har rødder i forskellige traditioner og kan have forskellige tilgange og formål.


Kulturel baggrund:

Pranayama: En gammel praksis fra yogatraditionen, der har rødder i hinduistisk og buddhistisk filosofi.

 Pranayama har en spirituel dimension og er ofte en del af yogiske discipliner.

Breathwork Biohacking: En moderne tilgang, der ofte er baseret på videnskabelig forskning og biohacking-principper. 

Det fokuserer på at optimere fysiologiske og mentale processer.


Formål:

Pranayama: Udover at have en fysiologisk indvirkning anses pranayama også for at have åndelige og energimæssige formål. 

Det integreres ofte i en holistisk tilgang til velvære.

Breathwork Biohacking: Primært fokuseret på at optimere kropslige funktioner, forbedre præstation og håndtere stress. 

Det er mere orienteret mod moderne livsstilsudfordringer.


Teknikker:

Pranayama: Indeholder forskellige åndedrætsøvelser og mønstre, der varierer i kompleksitet. 

Det kan omfatte næseåndedræt, dyb vejrtrækning og mere avancerede teknikker som Kapalabhati og Nadi Shodhana.

Breathwork Biohacking: Inkluderer også forskellige åndedrætsøvelser, men 

kan være mere struktureret mod bestemte mål som stressreduktion, forbedret energi eller mental klarhed.


Tilgængelighed og tilpasning:

Pranayama: Traditionelt undervises ofte af erfarne instruktører inden for yoga og kræver ofte en vis grad af disciplin og åndelig indsigt.

Breathwork Biohacking: Har en mere tilgængelig tilgang og kan tilpasses en moderne livsstil. Der er ofte online ressourcer og workshops tilgængelige.

Samlet set deler de begge en forståelse af, hvordan vejrtrækning kan påvirke kroppen og sindet, men de har forskellige kontekster og mål. Valget mellem dem afhænger af ens præferencer, mål og kulturelle baggrund.


“Tag din viden om Breathwork Biohacking til næste niveau og bliv en certificeret Biohacker Facilitator på bare 8 uger!
Dyk ned i transformative åndedræts protokoller og Termo (Kulde-Varme) teknikker.
Forsøg at hjælpe andre med at hjælper sig selv, til at opnå deres optimale sundhed og velvære. 

 

Dette Breathwork Biohacking facilitator program giver en omfattende uddannelse i Breathwork og en indføring i Biohacking, samt forbereder dig til at blive en certificeret facilitator inden for området. 

Det er vigtigt at huske, at en sådan uddannelse kræver engagement og dedikation for at opnå fuld kompetence.

Previous slide
Next slide

Breathwork eller bevidst vejrtrækning er tidsvarende meditation. En smutvej til dit inderste.

Kontakt mig hvis du ønsker at starte rejsen sammen med mig. Disse forløb bliver skræddersyet individuelt. Derfor er det vigtigt at kemien er på plads og vi får forventnings afstemt inden start.

 

Session 1: 

Introduktion til Breathwork & Biohacking

•Grundlæggende principper i Breathwork og Biohacking.

•Historie og udvikling af Breathwork og Biohacking.

•Forskellige åndedrætsteknikker og deres virkninger.

•Anvendelse af Wareables. For måling og verificering af fremgang og effekt.

•Praktisk åndedrætsøvelse. Hverdags hacks og praksis gennemgang.

•Hjemmetræning – Uge 1: ca. 5-10 min om dagen 3-5 gange om ugen.

• Du få en 5 min (Box Breahting) lydfil til at støtte dig i at bygge din praksis op, den første tid.

 

 

Session 2:

Åndedrætsteknikker og Effekter – Funktionel Vejrtrækning

• Dybere forståelse af forskellige åndedrætsteknikker.

• Åndedrætsøvelser til Energi – Afslapning/Ro – Balance

• Åndedrættets indvirkning på mental klarhed og fokus.

• Det funktionelle åndedræt – Perform bedre og restituer hurtigere. Det eneste du kan benytte med success i øjeblikket.

• Praktisk træning i avancerede åndedrætsteknikker.

•Hjemmetræning – Uge 2: ca. 10-15 min 3-5 gange om ugen.

• Du få en 15 min lydfil til at støtte dig.

Det funktionelle åndedræt. Den hurtigt virkende og mest effektive, her og nu, måde du kan ændre dagsformen på.

Hvorsomhelst og Nårsomhelst.

 

 

Session 3:

Breathwork Biohacking – Sundhedsoptimering

• Breathwork Biohacking’s rolle i sundhed og velvære.

• Ernæring og kosttilskud med størst effekt for dig.

• Kulde-Varme eksponering og dens fordele for kroppen.

• Optimering af søvnkvaliteten.

• Implementering af Breathwork biohacking i hverdagen.

•Hjemmetræning – Uge 3: ca. 25 min 3-5 gange om ugen.

• Du få en 25 min lydfil til at støtte dig.

 

 

Session 4:

Stresshåndtering og Mental Klarhed 

• Stressens påvirkning på kroppen og sindet.

• Åndedrætsøvelser til stressreduktion.

• Mindfulness og meditationsteknikker.

• Øvelser til øget mental klarhed og fokus.

• Praktisk træning i stresshåndtering.

 

 

Session 5:

Dybdegående Åndedrætsarbejde Traume Informeret – Healing •

Avancerede Åndedrætsteknikker og Protokoller.

• Åndedrætsøvelser til følelsesmæssig bearbejdning, traume forløsning.

• Energiarbejde og chakraaktivering i forbindelse med åndedrætsøvelser.

• Integration af åndedrætssessioner i terapeutisk arbejde.

• Praktisk træning i avanceret åndedrætsarbejde.

•Hjemmetræning – Uge 5: ca. 25-40 min 3-5 gange om ugen.

• Du få en 25 & 40 min lydfil til at støtte dig.

 

 

Session 6:

Anvendelse og Praksis

• Casestudier og klientarbejde med avancerede teknikker.

• Gruppefacilitering og workshop-oplevelse.

• Integration af åndedræt og biohacking i dagligdagen.

• Præsentation af individuelle projekter og praksisforbedringer.

• Evaluering og forberedelse til eksamen.

•Hjemmetræning – Uge 6: ca. 40-60 min 3-5 gange om ugen.

• Du få en 40 & 60 min lydfil til at støtte dig.

 

 

Session 7:

Coaching og Facilitering

• Coachingfærdigheder og faciliteringsteknikker.

• Casestudier og klientarbejde.

• Etik og retningslinjer for facilitatorrollen.

• Forretningsaspekter af Breathwork Biohacker-facilitatorrollen.

• Udvikling af din egen Breathwork-session.

•Hjemmetræning – Uge 7: ca. 40-60 min 3-5 gange om ugen.

• Du har opbygget en daglig praksis og bruger “Your Name Method”

 

 

Session 8:

Certificering og Afslutning

• Sidste gennemgang af lærte.

• Praktisk evaluering – Co-facilitering i naturen.

• Certificering som Breathwork Biohacker facilitator.

• Planlægning for fremtiden som facilitator og praksisudvikling.

• Afslutningsceremoni og fejring.


Dette Breathwork Biohacking Facilitator program giver en omfattende uddannelse i Breathwork og en indføring i Biohacking, samt forbereder dig til at blive en certificeret facilitator inden for området. Det er vigtigt at huske, at en sådan uddannelse kræver engagement og dedikation for at opnå fuld kompetence.

F.A.Q.

Hvad er Breathwork og Kulde eksponering godt for

Man skal trække vejret med næsen 99% af tiden især om natten. For at understøtte det gavnlige og nødvendige nattelige restituering med den  bedste mulige iltning af blodet.

Læs mere her fra hvad danske forskere og overlæger mener om at trække vejret med næsen og munden.

Trækker du vejret gennem munden til hverdag? Så gør du det forkert. Næsen ilter kroppens celler bedre og mindsker risikoen for lungeinfektioner, siger overlæge.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE16465278/optimal-vejrtraekning-kan-goere-en-forskel/

Optimal vejrtrækning kan gøre en forskel

https://www.weekendavisen.dk/2020-26/ideer/kunsten-at-traekke-vejret

Man trækker kun vejret med munden når man ikke kan lade være i forbindelsen med sport eller anden from for fysisk præstation.

Ja og nej.

Ved en temperatur under 18c skal kroppen reagere.

Vandet skal dog helst ned under 14 grader celcius for at få en virkning der er understøttet af både videnskaben og fra data fra sportens verden.

Under 10c så får man en mental reset af elektro chok størrelse.

Det siges at Elektro Chok stadig benyttes i psykiatrien ved svær depression eller andre svære mentale lidelser.

Under 4c får du maximal effekt.

Boost af immune forsvar *  Boost af Testeteron 530% * Boost af Dopamin 250% *

Ved løbende vand eller ved bevægelse i vand skal man lægge chill faktor til.

Placebo er real.

Hør hvad Standford Professor Andrew Hubermann har at sige om placebo og effekten af forventnings power.

https://www.youtube.com/watch?v=aQDOU3hPci0

Det er lige så svæt som at ændre en vane. Også selv om det er en dårlig vane.

Det er dit traume der står imellem dig og en happy ending.

Derfor jeg kalder min rejse helt ind i sindet for mit traume eventyr.

Er du klar til at vække din indre super power?
Kontakt
Billede af Birger Hanzen
bh@birgerhanzen.dk
Svarer indenfor 24 timer

Copyright 2024 Birger Hanzen All Rights Reserved.