Performance & Recovery

Du kan meget mere end du tror. Videnskaben viser det. Wim Hof og jeg har bevidst det. Nu kan du bevise det for dig selv 

6 ugers træning = 6 måneder yngre

Træk vejret bevidst og du ældes langsommere. Se TV udsendelsen Træk Vejret hvor blev Anne Sofie en del yngere.

Wim Hof bevidste i 2011 at han kunne kontrollere sit autonome nervesystem. 2 år efter trænede han 12 unge mænd til at gøre det samme med blot 4 dages træning.
I 2021 beviste vi med Træk Vejret at med 5 træninger om ugen af 20 min. Kan vi sænke vores kroniske inflammation niveau i kroppen. Altså sænke vores biologiske alder.

Hvad kan man få ud af varm luft og koldt vand

Se hvad Hvidovre har oplevet ved at give det en chance tilbage i 2020
Tabellen lyver aldrig. Det gør kroppen heller ikke. Vi trænede samme i 5 uger, som resulterede i 5 sejre. Med blot en fælles træning om ugen. Så det bevidst åndedræt kan være nok for en top atlet som leder efter marginalerne.

Personlig 1:1 udbytte

Her er der fokus på hvad kulde kan gøre for performance. Vi trækker også vejret her for bedre restituering i mellem settene. Men det er nedkøling der har fokus her. Morten gik fra 4 x 15 'Toe to Bar - Baseline Til, med nedkøling i 3 minutter, 7 x 15 *Toe to Bar' 75% forbedring

Herre landsholdet gik hele vejren med et forløb op imod EM

Hej Birger. Vi er til EM i Rumænien nu og har spillet første kamp i dag. Vi vandt 11-1, så starten er god og drengene er mega fokuserede. 🙂 4 ud af 5 spillere er totalt på ift. åndedrætsøvelserne før og efter kamp!  Så er turneringen slut og drengene vandt hele lortet! 8-3 i finalen over Sverige, hvor vi lukker 1 mål ind i åbent spil, hvilket er helt vildt! Mega fokuseret indsats! 🙂 Jeg har egentlig snakket med drengene om, at det kunne være sjovt med din røst live, men vi blev enige om at holde rutinerne, der var bygget op.  Jeg skal hilse mange gange fra flokken og minde om, at det, du er kommet med, opleves som en stor del af sejren. Og der er et par medaljer til overs. Holdet vil meget gerne give én til dig, da du har været med hele vejen.   Tak for støtten indtil nu. Jeg håber som sagt stadig, at det kan blive til endnu mere på den ene eller anden måde.  Bedste hilsner Kristian Landstræner

Performance & Recovery

Ultimativ kontrol over krop og sind.

Du kan kun præstere så godt som du er restitueret. 

Ved at have opmærksomhed på din vejrtrækning, kan du performe bedre og restituere hurtigere, garanteret.

Sætter du det i system ifm. træning eller hverdag er det kun dig selv, der sætte begrænsningen for udbyttet.

Vha. åndedrættet er du i stand til at styre dit autonome nervesystem og derved få din krop (Det hormonelle system) til at støtte dig, til bedre at kunne håndtere eksterne faktorer så som præstations angst, stress, udbrændthed, depression, kronisk serter, men bestemt også akut i en skarp situation – her og nu.

Du vil mestre din hormoner (dopamin, adrenalin, oxytocin og serotonin) produktion. Selv om det ikke naturligt er ‘ro på’, kan du skabe det, i en hvilken som helst situation. På arbejde, i konkurrence eller når der skal Ro på, selv om sindet er meget aktivt

• Breathwork Biohacking fokuserer overvejende på brugen af åndedrættet til at forbedre fysisk og mental sundhed. 

Bevidst vejrtrækning er din super power som altid er til rådighed.

Ved at sætte principperne bag metoder som Box breathing, Soma, Oxygen Advantage en Wim Hof i system. Får du den komplette pakke som passer til dig.

• Målet med Breathwork Biohacking er at forbedre vejrtrækningseffektiviteten, øge iltindtaget, reducere stress og angst, forbedre fokus og mentale tilstande, og forbedre immunsystemet.

Mens der kan bruges nogle målinger og apps til at spore fremskridt, er Breathwork Biohacking i høj grad baseret på den bevidste brug af åndedræt og kræver ingen teknologi. 

For du lære hurtigt at mærke om det virker for dig, frem for at det er en måling der fortæller dig hvordan du feks. har sovet.

• Biohacking indebærer ofte brugen af teknologi, kosttilskud, diæter, og andre tiltag til at optimere kroppens funktion og præstation.

• Målet med biohacking er at forbedre fysisk og mentalt velvære, forlænge levetid, og optimere kroppens funktioner. Dette kan omfatte at overvåge biologiske markører som søvn, kost, motion og hormonbalance.

• Teknologi: Biohackere bruger ofte apparater og sensorer, såsom wearables og apps, til at måle og spore kroppens reaktioner på de forskellige tiltag du foretager dig.

Vi bruger åndedrættet og vores mærkekraft til at guide os dybere og skabe balance igen.

Breathwork & Termisk Biohacking

Forskellen ligger i tilgangen. 

Kombinerer du Breathwork og termisk (Kulde-Varme) træning får du det ultimative våben du kan bruge til at stå imod med. 

Hvorsomhelst og Nårsomhelst

Der er en grund til at de danske og amerikanske special tropper bruger åndedrættet (Box Breathing) som et hack i en skarp situation. De er forberedt og har trænet alle eventualiteter så de altid har overblikket. I blandt så har selv de brug noget ekstra. Det her de og vi altid til rådighed.

Og er det godt nok til dem, tænker jeg det er godt nok til os.

F.A.Q.

Hvad er Breathwork og Kulde eksponering godt for

Man skal trække vejret med næsen 99% af tiden især om natten. For at understøtte det gavnlige og nødvendige nattelige restituering med den  bedste mulige iltning af blodet.

Læs mere her fra hvad danske forskere og overlæger mener om at trække vejret med næsen og munden.

Trækker du vejret gennem munden til hverdag? Så gør du det forkert. Næsen ilter kroppens celler bedre og mindsker risikoen for lungeinfektioner, siger overlæge.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE16465278/optimal-vejrtraekning-kan-goere-en-forskel/

Optimal vejrtrækning kan gøre en forskel

https://www.weekendavisen.dk/2020-26/ideer/kunsten-at-traekke-vejret

Man trækker kun vejret med munden når man ikke kan lade være i forbindelsen med sport eller anden from for fysisk præstation.

Ja og nej.

Ved en temperatur under 18c skal kroppen reagere.

Vandet skal dog helst ned under 14 grader celcius for at få en virkning der er understøttet af både videnskaben og fra data fra sportens verden.

Under 10c så får man en mental reset af elektro chok størrelse.

Det siges at Elektro Chok stadig benyttes i psykiatrien ved svær depression eller andre svære mentale lidelser.

Under 4c får du maximal effekt.

Boost af immune forsvar *  Boost af Testeteron 530% * Boost af Dopamin 250% *

Ved løbende vand eller ved bevægelse i vand skal man lægge chill faktor til.

Placebo er real.

Hør hvad Standford Professor Andrew Hubermann har at sige om placebo og effekten af forventnings power.

https://www.youtube.com/watch?v=aQDOU3hPci0

Det er lige så svæt som at ændre en vane. Også selv om det er en dårlig vane.

Det er dit traume der står imellem dig og en happy ending.

Derfor jeg kalder min rejse helt ind i sindet for mit traume eventyr.

Er du klar til at vække din indre super power?
Er du klar til at vække din indre super power?
Kontakt
Billede af Birger Hanzen
bh@birgerhanzen.dk
Svarer indenfor 24 timer

Copyright 2024 Birger Hanzen All Rights Reserved.