Om mig Birger Hanzen, min rejse, tilgang og hvordan jeg arbejder

“Alle kan ikke løbe men alle kan trække vejret”

B just Be

Hvad har Mindfulness – Meditation – Spiritualitet og
Biohacking med Breathwork at gøre?
Svaret er ganske enkelt,
Breathwork Biohacking giver Ultimativ kontrol over krop og sind​.

2000
2018

Efter mit møde med Wim Hof blev
Next Generation Mindfullness™ født
Den praktiske version af NGM™ kalder jeg for Breathwork biohacking
fordi ...

Vi er Vane & Flokdyr

På trods af den indre modstand på forandring vi alle har, det er sådan vi er kodet biologisk. Kodet til at bevare alle vaner også de mindre heldige. 

Vores fortid har defineret vores personlighed og derfor deler vi alle sammen udfordringen. At ændre vaner er svært. 

Det kan sidestilles med at være vores egen bedste ven og største støtte. Det er der vist ingen der er. Så hvordan kan vi enkelt starte med ændre vaner og blive vores egen bedste ven og støtte på vores vej igennem livet.

Det har jeg fundet svaret på, for mig. Måske det er noget for dig også?

Birger Hanzen og Wim Hof
Birger Hanzen og Wim Hof
Birger Hanzen
Birger Hanzen og søn

Taknemmelighed TAK BH

Den her mand lever selv det, han giver videre.
Det her er ikke en teori fra en professor i selvudvikling, det er hans egen ERFARINGER.
Hans gave giver han videre, med en dybtfølt energi og kærlighed.
Hold nu op en magisk oplevelse,en rejse tilbage til mig selv..
Jeg spænder sikkerhedsbæltet fordi rejsen er lige begyndt..
TAKNEMMELIGHED TAK

Mit Traume Eventyr

Jeg har mental trænet siden jeg var 12 år. Jeg har oplevet på trods af den skæve start på livet jeg fik, ved at holde fokus på et mål, kunne jeg navigere nogenlunde igennem livet med mit komplekse sind.

 At navigere med fuld fokus på et mål, har man nemmere ved at holde som for mig er kommet ud af en drøm om forandring.

Jeg tog en beslutning da jeg var 12 år om at jeg ville noget andet med mit liv end det som jeg kunne regne ud det ville blive, hvis jeg ikke gjorde noget andet. Så det gjorde jeg. Men aben flytter altid med.

Så nu efter en hel masse træning over mange år har jeg fundet den vej jeg skal gå for at lykkes med at blive min gene bedste ven.

Det er åndedrættets vej, det bevidste åndedræt. Hvor end det føre mig hen. Åndedrættet kan betragtes som vores bedste ven, vores største instrument til at få krop og sind til at spille på samme hold – Åndedrættet er en konstant kilde til glæde, overskud og balance, homeostase, den ideale tilstand for performance og restitution. En krop og sind i balance.

Ren hippi - Helt Uden pis

Jeg har igennem de seneste mange år indsamlet viden, der er opbygget på grundlag af forskning fra Hubermann Lab, Wim Hof, Susanna Søberg og Henk van de bouelen forfatteren bag The body keeps the score. de de seneste betydningsfulde videnskabelige artikler og værdifulde indsigter og erfaring med og fra mine kunder. Det har jeg samlet i en værktøjskasse som jeg kalder for Breathwork & Termisk biohacking – a toolbox that contains enough of all you need.

Hvis du sætter åndedræt og kulde-varme kontrast træning i system får du et træningsprogram som understøtter og optimerer  både.             krop, hjerne og sind.

Det er som Aladdins lampe, det lyder for godt til at være sandt.                  Men det er altså sandt.

Du skal dog prøve det før du kan forstå det.

Jeg kæmper stadig hver dag, men det bliver lettere og lettere for hver dag.

Det samme gælder for alle dem der har fundet deres helt egen super power, nemlig Your name Method – den måde du gør det på er altid den bedste.

F.A.Q.

Hvad er Breathwork og Kulde eksponering godt for

Man skal trække vejret med næsen 99% af tiden især om natten. For at understøtte det gavnlige og nødvendige nattelige restituering med den  bedste mulige iltning af blodet.

Læs mere her fra hvad danske forskere og overlæger mener om at trække vejret med næsen og munden.

Trækker du vejret gennem munden til hverdag? Så gør du det forkert. Næsen ilter kroppens celler bedre og mindsker risikoen for lungeinfektioner, siger overlæge.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE16465278/optimal-vejrtraekning-kan-goere-en-forskel/

Optimal vejrtrækning kan gøre en forskel

https://www.weekendavisen.dk/2020-26/ideer/kunsten-at-traekke-vejret

Man trækker kun vejret med munden når man ikke kan lade være i forbindelsen med sport eller anden from for fysisk præstation.

Ja og nej.

Ved en temperatur under 18c skal kroppen reagere.

Vandet skal dog helst ned under 14 grader celcius for at få en virkning der er understøttet af både videnskaben og fra data fra sportens verden.

Under 10c så får man en mental reset af elektro chok størrelse.

Det siges at Elektro Chok stadig benyttes i psykiatrien ved svær depression eller andre svære mentale lidelser.

Under 4c får du maximal effekt.

Boost af immune forsvar *  Boost af Testeteron 530% * Boost af Dopamin 250% *

Ved løbende vand eller ved bevægelse i vand skal man lægge chill faktor til.

Placebo er real.

Hør hvad Standford Professor Andrew Hubermann har at sige om placebo og effekten af forventnings power.

https://www.youtube.com/watch?v=aQDOU3hPci0

Det er lige så svæt som at ændre en vane. Også selv om det er en dårlig vane.

Det er dit traume der står imellem dig og en happy ending.

Derfor jeg kalder min rejse helt ind i sindet for mit traume eventyr.

Er du klar til at vække din indre super power?
Er du klar til at vække din indre super power?
Kontakt
Billede af Birger Hanzen
bh@birgerhanzen.dk
Svarer indenfor 24 timer

Copyright 2024 Birger Hanzen All Rights Reserved.